«Ратне» та «Прип’ять» у ролі кораблів ХХ століття

15 Січня 2018, 12:00
«Ратно» - судно для перевезення вантажів 5445 Джерело: http://www.hroniky.com/
«Ратно» - судно для перевезення вантажів

З 1957 року у складі торгового, риболовецького та річкового флотів Радянського Союзу почали з'являтися кораблі з найменуваннями населених пунктів Волинської області та іншими іменами, які стосувалися нашого краю.

Про це повідомляють Хроніки Любарта.

У ті роки будувалися на верфях СРСР, або замовлялися в інших країнах великі серії по кілька десятків суден, імена яких обиралися на одну першу літеру, переважно з назв міст.

Морські судна

Найбільшим  кораблем був «Нововолынск», суховантажне судно, теплохід середньої тоннажності. Побудований у Фінляндії (м.Турку) у 1970 році у серії з 15 судів, водотоннажність 12 500 т. Порт приписки Ленінград. У 1996 році було змінено назву на Liza H, а порт приписки на Гондурас. У тому ж році був списаний та порізаний на метал.

Теплохід середньої тоннажності «Нововолынск»
Теплохід середньої тоннажності «Нововолынск»

За ним за розмірами іде «Ратно»,  судно для перевезення сипучих та інших вантажів, водотонажністю 9124 тонни, побудований в Німецькій Демократичній Республіці (Росток) в 1975 році у серії з 31 судна. Був приписаний до порту Маріуполь. За окремими даними, в 1999 році перейменований в Fahd Z. Списаний у 2006 році.

«Ратно» - судно для перевезення вантажів
«Ратно» - судно для перевезення вантажів

Найменшим з морських суден був «Ковель», суховантажне судно, теплохід для перевезення сухих вантажів. Побудований у Німецькій Демократичній Республіці (Росток) у 1958 році у серії з 33 суден невеликої для моря водотоннажністю 4375 т. Був приписаний до порту Таллін. Списаний у 1984 році.

Суховантажне судно «Ковель»
Суховантажне судно «Ковель»

Існує клас судів, який через невелику осадку може працювати на річках, але разом з тим має і властивості морського судна. Вони так і називаються - «річка-море».

Складна доля випала теплоходу типу ріка-море «Луцк», призначеному для перевезення лісу і насипних нерухомих вантажів. Побудований у Калінінграді у 1966 році в серії з 11 суден, водотоннажність 3050 тонн, використовувався на Балтиці. У 1999 році змінив прапор на Сент-Вінсент (порт Кінгстаун), у 2004 році на Північну Корею (порт Вонсан), у 2007 році на Камбоджу (порт Пномпень). Змінив кілька власників.

Теплохід типу ріка-море «Луцк»
Теплохід типу ріка-море «Луцк»

З 2004 року переіменований в Jezabel 2. У 2008 році сів на мілину у Чорному морі біля берегів Абхазії, був розібраний на метал.

Риболовецький флот

«Полесье», великий морозильний траулер, побудований у Миколаєві у 1972 році, у серії з 24 суден, водотоннажність 6470 т. Був приписаний до порту Мурманськ. Списаний в 1994 році, утилізований в Індії, порт Аланг.

«Полесье» - великий морозильний траулер
«Полесье» - великий морозильний траулер

Зокрема і річка Прип’ять, яка протікає на Ратнівщині послугувала джерелом назви судна. «Припять», середній риболовний траулер водотоннажністю 460 т, побудований в 1957 році у Клайпеді (Литва) у серії з 48 суден. Був приписаний до порту Клайпеда. Списаний у 1980 році.

«Припять» - риболовний траулер
«Припять» - риболовний траулер

У класі морських пасажирських кораблів Волинь виглядала досить скромно – був лише один корабель «Леся Украинка», великий пасажирський катер прибережного плавання, побудований в Баку у 1972 році у серії з 160 судів.  Перевозив до 200 пасажирів. Був приписаний до порту Ялта. В листопаді 1992 року біля причалу Ялтинського порту під час шторму отримав значні ушкодження корпусу. Виведений із складу флоту і розібраний в 1993 році.

«Леся Украинка» - великий пасажирський катер прибережного плавання
«Леся Украинка» - великий пасажирський катер прибережного плавання

 

 

Коментар
27/04/2024 Субота
27.04.2024
26.04.2024