Голова Волинської ОДА поділився досвідом щодо впровадження реформи інклюзивної освіти

26 Січня 2019, 07:23
Олександр Савченко  913
Олександр Савченко 

Очільник Волинської облдержадміністрації розповів про впровадження реформи інклюзивної освіти в області.

Власним досвідом ділився голова облдержадміністрації Олександр Савченко у п'ятницю, 25 січня, під час Всеукраїнської звітної конференції з інклюзивної освіти. Про це повідомляє Відділ інформаційної політики облдержадміністрації.

Як зазначив керівник найвищої виконавчої гілки влади в області, нація, яка не любить та не турбується про своїх дітей, немає майбутнього. Саме тому питання забезпечення доступу до якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами краю на сьогодні є одним із пріоритетів. Відтак, вже вдалося досягти позитивної динаміки розвитку інклюзивної освіти.

Зокрема, у 2018/2019 навчальному році функціонує 12 закладів дошкільної освіти з інклюзивним навчанням, в них інклюзивних груп – 22. А дітей з особливими освітніми потребами – 51. Системний супровід забезпечують 19 асистентів вихователя та 11 вчителів-дефектологів. Для порівняння, у 2017 році налічувалося 8 закладів дошкільної освіти з інклюзивним навчанням, в них 18 інклюзивних груп, дітей з ООП – 43, системний супровід забезпечували 12 асистентів вихователя та 8 вчителів-дефектологів.

Що ж стосується загальної середньої освіти, то в області працює 196 закладів з інклюзивним навчанням, в них інклюзивних класів – 391, а дітей з ООП – 487. Системний супровід забезпечують 338 асистентів вчителя та 75 вчителів-дефектологів. Натомість, у 2017 році існувало лише 153 заклади загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням, в них інклюзивних класів – 273, а дітей з ООП – 334. Системний супровід забезпечували 170 асистентів вчителя та 58 вчителів-дефектологів. 

Окрім того, наразі в закладах загальної середньої освіти області облаштовано 20 ресурсних кімнат та 5 медіатек. І це лише початок. Адже впродовж 2019/2020 років заплановано відкриття ще 97 ресурсних кімнат та 43 медіатек.

«В рамках підписаного Меморандуму на Волині відкрили 19 інклюзивно-ресурсних центрів. За оперативними даними в них уже навчається понад 900 дітей з особливими освітніми потребами, послуги яким надають 90 фахівців. Важливо, що нові інклюзивні центри запрацювали на рівні ОТГ та в районах, тобто вони розташовані там, де і проживають діти з особливими потребами. А у заклади беруть дітей від 2 до 18 років. Більше того, впродовж 2019/2020 років планується відкриття ще шести інклюзивно-ресурсних центрів», – повідомив Олександр Ілліч.
 

До слова, для оснащення кабінетів ІРЦ використали кошти освітньої субвенції та місцевих бюджетів: придбали мультимедійне і комп’ютерне, спеціальне та реабілітаційне обладнання, меблі для кабінетів фахівців, дидактичний матеріал, спортивний та медичний інвентар, килимки, комплекти ігор тощо. В центрах також облаштували кабінети логопедів, сурдопедагогів, тифлопедагогів, практичних психологів, ресурсні кімнати, зали для занять із лікувальної фізкультури, приймальні та кабінети директорів.

Довідково: У 2018 році для Волині виділено цільову освітню субвенцію в розмірі 11 млн 216,7 тис. грн, а саме: на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти, 7 млн 690,3 тис. грн, на оснащення кабінетів інклюзивно-ресурсних центрів для надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами – 3 млн 526,4 тис. грн.

Ще одним важливим напрямком роботи є налагодження тісної співпраці з громадськими організаціями, що діють в області. Відтак, систематично проводяться спільні заходи, в т.ч. конференції, навчальні семінари, тренінги, флеш-моби, фестивалі, спортивні змагання тощо. Яскравим прикладом такої взаємодіє став «Осінній бал-2018». Танцювальні номери тоді виконували як діти з інвалідністю, так і їхні батьки та гості свята. Загалом участь у заході взяли близько 200 осіб із інвалідністю. Окрім того, започатковано «Флеш-моб Спілкуйся нарівні», в рамках якого голова та заступники голови облдержадміністрації разом з дітьми із особливими потребами випікали піцу, співали у караоке, ліпили посуд із глини, навчалися в Академії пізнання та розвитку «Робологікум», малювали на полотні власні картини.

Насамкінець, голова обласної державної адміністрації поділився прикладом історії успіху дитини з особливими освітніми потребами, яка навчалася в інклюзивному класі.

«Петрушко Юлія (мала порушенням опорно-рухового апарату) спочатку навчалася в маленькій сільській школі за індивідуальною формою. Поборовши усі стереотипи, Юля останні роки навчалася в інклюзивному класі гімназії районного центру (м.Горохів). Саме тут Юля утвердилася як активна, життєрадісна та творча особистість, стала лідером класного колективу та зреалізувала свій поетичний талант, видавши збірку поезій. Сьогодні Юлія успішна студентка Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, навчається на факультеті педагогіки та соціальної роботи. Здобувши освіту корекційного педагога, планує працювати з дітьми з особливими освітніми потребами», – резюмував Олександр Савченко.
 

Читайте також: Шкода, що Ігор Палиця не проводить більше часу на Княжій Волині і не вирішує нагальних питань, – Олександр Савченко 

Коментар
26/04/2024 П'ятниця
26.04.2024