Залізнична війна: як діє спротив у білорусі

21 Березня 2022, 17:47
Залізниця ОНОВЛЮЄТЬСЯ 16343
Залізниця

ЗС РФ регулярно використовують мережу залізниць білорусі для забезпечення свого військового угруповання. Але використання залізничного транспорту ускладнюється через проведення диверсій на залізниці.

Більше читайте: Білорусь у війні проти України: все, що треба знати. ОНОВЛЮЄТЬСЯ

19 березня Голова правління «Укрзалізниці» Олександр Камишин заявив в ефірі «Настоящего времени», що між білоруссю та Україною більше немає залізничного сполучення. 

Він також зазначив, що не уточнюватиме деталі, проте вдячний білоруським залізничникам «за те, що вони роблять», відмовившись повідомити подробиці.

«Я нещодавно звертався із закликом до білоруських залізничників не виконувати злочинні накази та не вести російські військові ешелони у бік України. На сьогодні я можу сказати, що залізничного сполучення між Україною та Білоруссю немає... Я вірю в те, що серед білорусів, а особливо серед білоруських залізничників, ще залишилися чесні люди, і я не хотів би їх підставляти за те, що відбувається сьогодні серед залізничників Білорусі...  Я впевнений, що чесні люди в цій організації зможуть зупинити роботу залізниць Білорусі за напрямком перевезень військових ешелонів у бік України».

ДОПОВНЕНО 21 березня.

Білоруський опозиціонер Франак Вячорка заявив, що місцеві партизани виводять з ладу російську техніку, зупиняють їхні поїзди та роздають листівки, щоб не допустити введення військ Білорусі в Україну.

Телеграм-канал  Live.Сообщество железнодорожников Белоруси повідомив, що білоруській залізниці наближається масштабна зачистка неблагонадійних співробітників. Звільнятимуть тих, хто працює з документами обмеженого розповсюдження та працівників, хто пов'язаний з організацією руху поїздів.

Комітет державної безпеки РБ «переживає», що не може забезпечити 100% гарантію безпеки руху військових ешелонів та захист від витоку даних, що стосуються графіків руху військових ешелонів з контрольним часом просування, листування з УВСО (Управлінням військових повідомлень РБ та РФ) та інший документації щодо ВЕШ.

До того ж з 21 березня в управлінні, відділеннях та підрозділах білоруської залізниці під розпис співробітникам дають папір із погрозами про кримінальну відповідальність за причетність до рейкової війни та заклики до неї. При цьому риторика керівництва така: 

«Якщо розбиратися ніхто не буде, є наказ КДБ, ви всі самі знаєте і розумієте, що буде...».

 

BYPOL. План Перамога. Залізнична війна

Перемогти у війні проти росії українцям допомагає BYPOL  – білоруське  ініціативне угрупування силовиків, яке створене для протидії режиму Лукашенка

Як розповідає експрацівник МВС білорусі, представник BYPOL Олександр Азаровучасники угрупування із планом «ПЕРАМОГА» роблять чималий внесок в загальну боротьбу білоруського  та українського народів за свою незалежність. 

Олександр Азаров перекониний, що доля білорусі сьогодні вирішується в тому числі й в Україні. Тому перемога українського народу над російським агресором зробить неоціненний вклад в перемогу білорусів над диктатором Лукашенко, режим  якого тримається виключно завдяки підтримці росії.

Щодня десятки білоруських добровольців їдуть в Україну, щоб вступити у білоруські підрозділи та дати відсіч ворогу. Не дивлячись на обмеженість ресурсів, пов'язаних з необхідністю матеріального забезпечення спеціальних операцій в рамках плану «ПЕРАМОГА» в міру своїх можливостей, BYPOL всіляко підтримує білоруських добровольців в Україні, зокрема купує необхідне спорядження.

Читайте також: На Волині «денацифікували» вантажівки окупантів

BYPOL продовжує працювати над планом «ПЕРАМОГА», який направлений на відновлення законності та правопорядку в білорусі. План розроблявся для запуску в мирний час та передбачав завершення стратегічної операції до того, як кремль устиг би направити свої війська на допомогу білоруському диктатору.

Проте сьогодні, в умовах фактичної окупації білорусі російськими військами, план зазнає серйозних коригувань.

Кожного дня BYPOL приймає сотні повідомлень від білорусів, які готові до активних дій всередині країни. В рамках підготовки реалізації плану учасники BYPOL влаштували кілька проміжних акцій направлених проти тилового забезпечення російських військ із залученням інфраструктури білорусі.

Читайте також: За нашу і вашу свободу: як бiлоруси допомагають українцям

Окремі учасники угрупування знищували транспортну інфраструктуру на білоруській залізниці.  BYPOL зазначає, що такі «акції» не загрожували життю та здоров'ю мирних білорусів.

26 лютого на перегоні «Верхи-Верейці», а 27 лютого поблизу станції «Борисов» BYPOLівці вивели з ладу установку автоматики та телемеханіки «СЦБ» (Сигналізація, централізація і блокування (СЦБ) — комплекс технічних засобів, за допомогою яких забезпечується необхідна пропускна спроможність ділянок залізниць та безпечний рух поїздів)

Згодом, 28 лютого на зупинці «Синяве», поблизу станції «Стовбці», учасники спротиву знищили релійну шафу СЦБ.

У вівторок, 1 березня, на перегоні «Останковичі-Жердь» BYPOLівці знищили шафу управління СЦБ. У результаті першої хвилі проведених акцій, остерігаючись диверсій, РЖД припинила транзит військових ешелонів по території білорусі.

Проте, після того, як ГУБОП (головне управління з питань боротьби з організованою злочинністю) відрапортували, що нібито всі диверсійні групи «зачищені», російські військові ешелони знову поїхали через білорусь. Як наслідок, BYPOL продовжив проведення вищезгаданих акцій.

15 березня на напрямку «Доманове-Лісна» (Брестське відділення) учасники групи спротиву вивели з ладу установки автоматики й телемеханіки СЦБ, а 16 березня на напрямку «Фаринове-Загаття» (Вітебське відділення) вдалося знищити релійну шафу СЦБ. У результаті такий дій був порушений графік руху поїздів, в тому числі військового значення.

Вартість кожної знищеної учасниками «ПЕРАМОГИ» шафи складає близько 50 тисяч доларів, а ремкомплектів в білорусі для їх заміни залишилися одиниці. 

Як заявляє Олександр Азаров, переважна частина нібито «проведених затримань» учасників названої акції, які згодом висвітлювали у про режимних ЗМІ, є інсценізованими.

Читайте також: Білорусь у війні проти України: все, що треба знати

Проте, один підрозділ «ПЕРАМОГИ» був затриманий. Викриття групи вийшло через те, що самі ж учасники безпідставно розширили кількість її членів, посвячених в суть операції. Як наслідок в її лавах виявився агент спецслужб.

Олександр Азаров закликає створювати підрозділи групи спротиву тільки з перевірених осіб, чисельністю не більше трьох людей. Також він звернувся до керівництва і працівників БелЖД а також РЖД із попередженням, що виконання дій щодо забезпечення руху військових ешелонів призводить до співучасті у військових злочинах проти народу України. 

Залізнична війна. Інфорграфіка незалежного білоруського видання
Залізнична війна. Інфорграфіка незалежного білоруського видання "Новий час"

У четвер, 18 березня, Генпрокуратура білорусі порушила кримінальну справу проти радника глави ОП Олексія Арестовича за заклики «до вчинення актів тероризму та диверсій на об'єктах білоруської залізниці». Арестович запропонував свідомим білорусам вчиняти диверсії на тих ділянках залізниці, де пересуваються поїзди з російською військовою технікою. 

Зокрема, у своєму зверненні Арестович закликав українців на окупованих територіях пошкоджувати залізничні колії, щоб унеможливити перекидання додаткових сил противника.

Коментар
26/05/2024 Субота
25.05.2024
24.05.2024